Címkék

Címkefelhő

Ajánlott oldalak

C64-games.info
Itt online játszhatsz a kedvencekkel, nem kell letölteni semmit ... :)
Oszt gyün ami gyün blog
Szellemi maszturbációk made by Banyapeat&spanjai

Hotdog

C64 RuL3z

Egy vén fanatikus emlékei és 21.századi élményei. Játékinfók, könyvajánlók, tippek-trükkök, érdekességek. És persze minden a C64 születéséről, tündökléséről, tündökléséről és tündökléséről ...

Friss topikok

  • twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Nagyon meghalt az oldal. (2012.03.18. 07:59) In Memoriam 1541 #2
  • Zz_: Jaj, ezt én is megkönnyeztem. 36 vagyok, én '88ban kezdtem c64-el. Sokat jártam az Eötvös utcai Cs... (2011.02.24. 19:06) Régi idők karácsonya
  • sese: Nagyon szép írás. A megszemélyesítéstől meg igazán könnyfakasztó. Lassan mi is megyünk a szekrényb... (2010.09.02. 00:29) In Memoriam 1541
  • vili/c64user: Tetszik a dolog! Igaz ugyan, hogy csak egy logó, de akkor is, mennyivel másabb érzés lehet egy ily... (2009.09.05. 13:17) Végre itt a Commodore Netbook!
  • viktor134: vettem hálókártyát, de tv hiányában nem tudom kipróbálni. :D (2009.07.13. 10:05) Hackeljünk és netezzünk c64-el!

Heroes of Might and Magic 0

2008.11.06. 17:27 | Dey | 6 komment

Címkék: játék

Khmm... Tudom, sokan megköveznek majd, de akkor is kimondom: a pc-s Heroes sorozatot valahogy soha nem tudtam élvezni. Nem láttam benne semmi pluszt, sem grafika, sem játékélmény szintjén. Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nemrégiben barátnőm öccsével nyomtam egy pár jó kört a Heroes 5-tel. Talán ez az első Heroes ami el is szórakoztatott. (Ideig óráig)

Még 386-oson próbálkoztam a játékkal én is (1. és 2. rész), de valahogy nem kötött oda a gép elé. Egy, max két küldetés után úgy éreztem, mint egy pár napos 'szimszitizés' után: totál monoton favágás az egész. A változatos játékmenet sajnos kimerül a különböző térképekben. Na mindegy, ez nem a rosszpcjatekok.blog.hu :)

Gondolkodtam azon, hogy ha rajtam kívül mindenki imádja ezt a k***a játékot, akkor biztos bennem van a hiba. (Együnk sz*rt! 3 milliárd légy nem tévedhet! :)) A hiba forrása valószínűleg a King's Bounty nevű C64-es játék lehet. Azt hiszem tizenévesen már 'kihírózoztam' magam annyira, hogy életem hátralévő részében kitartson. :)

Indítás után, az órákon át tartó töltögetés alatt bőven van időnk megcsodálni a fenomenális 'karddalátlőttföldgolyós' New World Computing logót, aminek az évekkel későbbi megpillantása pc-n egy pillanatra felvillanyozott.

(A továbbiakat pusztán az emlékekre hagyatkozva írom, mert bár pár napja betöltöttem a jó öreg 64-be, elég hamar meguntam. Most meg csak annyi időre lőttem be az emulátort, hogy készítsek néhány szuper screenshotot.)

Azt hiszem még a legelején érdemes kianyáznom magam, hiszen amellett, hogy a játék tényleg élvezetes, sajnos megvannak a sajátos gyermekbetegségei is. (Mint pl. a Pirates!-nek) Az egyik legszörnyűbb dolog a rengeteg töltés. Nem kamu, kb 10 perc, míg a játék elindul. Ez már alapból kissé elveszi az ember kedvét mindentől, de hát megszoktuk ugye, ráadásul az igazi fanatikusoknak remélhetőleg ficereg egy Action Replay is a 64 seggébe dugva. (A 25-szörös gyorstöltővel viszont kimondottan kellemes játékká lép elő :) A címképernyőn választhatunk a 4 faj közül, hogy melyikkel szeretnénk kiontani a csúnya gnómok, meg ogrék belső szerveit. Itt jön a második döbbenet, ugyanis ilyenkor szól a masina, hogy 'Please insert side B'. Ezután pedig közli, hogy már van a lemezen egy mentés, úgyhogy nem tudsz új játékot kezdeni. Ó hogyaza ...

Természetesen nincs opció, hogy letörölhesd/felülírhasd a meglévő mentést, ráadásul másik lemezre sem tudsz menteni, így marad a Load Game... (Egyszer sikerült egy szűz King's Bounty lemezt szereznem valahonnan, csináltam is belőle vagy 5 másolatot... Természetesen már egyik sincs meg, csak az első, amin valami 'Dénes the knight' nyomul. Királyság...)

Ez persze csak tovább fokozza a fél órája a gagyi logót bámuló játékos elégedettségét, de sebaj. Nem szabad ilyen hamar feladni :)

Ha végre sikerült betölteni az ismeretlen mentést, máris egy egész korrekt játékkal találjuk szemben magunkat.

Ha már itt vagyunk, nézzünk be a várunkba. Ó ne! Megint tölt az istenátka! De semmi gond, ez már hamarabb megvan, bent pedig választhatunk a csodás 2 (!) opció közül:

Veszünk katonát, vagy megyünk a királyhoz. Ha jól emlékszem a király adja a csúnya és gonosz arcokat a jobb felső sarokba, akiket el kell kapni. Ezek a jóemberek más várakban vannak elszállásolva, amiket természetesen meg kell ostromolnunk. Katonából kemény 1 féle van a várban. Emlékeim szerint abból tudunk venni, amelyik ott áll az erkélyen. (Lehet, hogy néha változik is, de erre már nem emlékszem :)

Természetesen nem lehet építeni semmit a várban. :) (Ezt pont élveztem a Heroes-okban :)

Mint a fenti képből látszik, valamiféle emberi menüről ne is álmodjunk, hadd nyomkodja a paraszt a billentyűzetet. Már csak hab a tortán, hogy hősünket kint a mezőkön is a kurzorgombokkal irányíthatjuk. A joystickot meg szépen elfelejthetjük a játék végéig. Nekem hála istennek nem volt vele gondom, mert sokat gépeltem, de a szerencsétlen egyszeri gamer mit össze küzdhetett, mire így eljutott így A-ból B-be... :)

Ami viszont tetszett, hogy nem körökre van osztva a játék, hanem 'Real time' lépkedhetünk a pályán. X lépés után eltelik egy nap. Na de vissza a lényeghez...

Egyéb katonákat is tudunk vásárolni, viszont ezek a helyek szépen el vannak szórva a világban. Egy ilyen hely pl az első képen látható szekér. Ebbe 'belépve' vásárolhatunk parasztokat. (Mondanom sem kell milyen erősek :)))

Vásárlásnál előjön még egy érdekes dolog. Beléptem a várba, kiírta, hogy vehetek 133 katonát. Íjjdejó, be is pötyögtem a 'Recruit how many' után, hogy 133. Erre közli a bunkó, hogy nincs elég pénzem. Akkor már kezdett gyanús lenni a dolog. Visszaosztom a lóvét, erre kijön, hogy tudok venni 100-at. Most akkor mivan?

Valószínűsítem, hogy nem azt írja, mennyire van pénzünk, hanem hogy a Leadership képesség alapján mennyi a maximális. Ez a képesség határozza meg, hogy hány katonánk lehet egyszerre a csapatban. Ha túllépjük a határt az igen kellemetlen lehet, mert csatában a lényeink ellenünk fordulhatnak. Ez persze mindig a legjobbkor fordul elő. (Mint ahogy a Pirates!-ben is MINDIG szemből fújt az a rohadt szél :) Egyszóval nem árt egy számológép, egyrészt a vásárláshoz, másrészt a lények nyilvántartásához.

Természetesen vannak más helyek is. Különféle barlangok, kripták, dungeon-ök, ahol másfajta lényeket vehetünk. Ha jól emlékszem, újra is termelődnek itt a lények, csak meg kell várni az adott hetet. Tehát pl ha kiírja a gép, hogy kezdődik a parasztok hete, akkor  a szekér újra 'feltöltődött'. És 7 naponta véletlenszerűen választ. (Itt is megjelenik a Pirates! stílusa. Ami kéne, azt véletlenül sem dobja be...)

Viszont van jópár fajta lény, amiből lehet válogatni.

Találhatóak a térképen városok is, ahol egyéb extrákat szerezhetünk.

Bérelhetünk hajót, vehetünk katapultot (kell a vár ostromhoz), a többire nem emlékszem sajna :) Talán többféle varázslatot is beszerezhetünk a különféle városokból... :)

Mindegy, nem is ez a lényeg, hanem A HARC! (És előtte az a kib*szott hosszú töltés...)

A játéktéren lépkedve érdekes dolog történik, ha meglátunk egy ellenfelet. Vannak ellenfelek, akik csak állnak egy helyben (á'la Heroes), és vannak akik minden egyes lépésünk után szintén lépnek egyet. (Általában felénk, hogy minél előbb elkapjanak.) A fenti képen azért nem látszik a pacim, mert az a gonosz ellenfél 'rámlépett' és így betámadott. Szintén olyan 'hírózos', hogy egyből ki is írja, hogy some ebből, meg few abból, meg lots of amabból a lényből. Úristen mennyit szótáraztam, mire nagyjából a fejembe ragadt ez a sok hülyeség :)

Ami viszont igazán megfogott akkoriban, az a harc volt. Előtte sehol nem láttam még ilyet, hogy lejátszhatom a harcot (Archon-t utáltam, mert ahhoz ügyesség is kellett :))))...

Oké, nem egy nagy durranás, de tiszta királyság volt játszani. Taktikázni, trükközni, körbe-körbe szaladgálni a 'tó' vagy az 'erdő' körül a parasztokkal, hogy ne kapjanak el, míg az íjásszal lelövöldözöm őket.

Csak a harc volt, amiért betöltöttem a játékot. :) Na jó, benne volt még a nagy térkép is. Azt hiszem négy vagy öt pálya van, a vége felé már elég durva ellenfelekkel. Sárkányok, meg ilyesmik.

Amiről eddgig nem esett szó, azok az összeszedhető artifact-ok (pályánként egy), amiknek a helyét az összeszedhető puzzle darabkák mutatják meg. Valamint a hősünk fejlődése, amiről túl sokat nem lehet írni. Nem kap skilleket, de nő a Leadership, meg a Spell power.

Igazából maga a játék egész jó lehetett volna, ha nem töltene ennyit, lehetne joystickkal játszani, és nem lenne olyan Qrva nehéz leverni a várakat. Most kicsit az az érzésem, mintha a csúcsszuper grafikával, és a 'mindenki hatalmas és animált' stílussal akarták volna lenyűgözni a nagyközönséget, pedig a játékélmény benne a legjobb. Azt mondják a kevesebb néha több. Jobb lett volna kisebb hőst és ellenfeleket rajzolni (úgy max 16x16 pixelig), és akkor láttam volna valamit a pályából. Talán kevesebb grafikus adatot kellett volna betölteni minden harcnál, vagy talán el is fért volna memóriában. És persze tízévesen no angoltudással nem kis időbe telt, míg rájöttem, hogy az íjászokat az 'S' billentyű lenyomásával lehet lövésre bírni.

Valószínűleg ha akkoriban nem nyomom hülyére magam ezzel a gémmel, akkor ma én is beteges Heroes függő lennék. De hát mit csináljak ha egyszerűen nem köt le?

És mindehhez jött, hogy minden elfutott a 486-osomon, de amikor meg akartam nézni a Heroes 3-at, az úgy akadt mint az állat. A játékon túl sokat nem tudtak turbózni, de legalább jól felhúzták a grafikát. Így már el lehet adni a sok hülyének ugyanazt a rókabőrt újra. Valahogy kicsit olyan vindózos ez a hozzáállás, ami eléggé kiölte belőlem ezt az egész játékmániát:

 

Ha jó nem lett, legalább legyen nagy...

A bejegyzés trackback címe:

https://c64rulez.blog.hu/api/trackback/id/tr1754342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J.B. 2008.11.07. 00:39:55

Meg kell még jegyeznem, hogy ennek a játéknak létezik PC-s portja is - legalábbis nekem nagyon-nagyon úgy rémlik.

Egyébként a HoMM sorozatba a legnagyobb változást a lenézett 4. rész hozta szerintem, és ha az ember túltette magát a vizuális sokk okozta hányingeren, egész jókat lehett játszani. Az ötös szintén nem lenne rossz, de az mikor megjelent, borzalmasan szaggatott a gépemen, mert persze a hős lovának aprócska csillagokat kell szórnia, stb...
Egyébként tudod, miért volt nagyon népszerű szerintem a II.-III. rész? Mert akkoriban az volt talán az egyetlen mélyebb stratégiai játék, amit hot seat módban is lehetett gyepálni. Legalábbis nekem azok az egymás ellen átharcolt éjszakák sejlenek fel ifjúkoromból a Heroes név hallatán.

Dey · http://www.c64games.info 2008.11.07. 13:36:16

Hát ez igaz. Az is, hogy van pc-s verzió, meg a hot seat is.
Ha ketten Homm-ozik az ember, akkor egész jól el lehet ökörködni. De a küldetés mód az számomra valami iszonyat unalom volt mindig... :)
Nemtom mér de a Sims-et is kb 3 nap alatt meguntam. Mindig ugyanaz történik abban is.

Jabba 2008.11.07. 16:58:56

64-esen sose jatszottam RPG-kkel, vhogy nem volt turelmem kitapasztalni oket. Egyetlen strategiai jatek volt, amit imadtam, a Supremacy. A HoMM sorozat kimaradt nalam, pedig emlekszem, hogy sokan nyomtak az ismeroseim kozott. Amit ujabban kiprobaltam, az a Wesnoth (www.wesnoth.org/). Korokre osztott strategiai jatek, de joval egyszerubb mint a HoMM, igy a kevesbe tapasztalt jatekosok is el tudnak vele lenni. Van hozza magyar kozossegi oldal is: wesnoth.fsf.hu/. Kedvcsinalo video: wesnoth.fsf.hu/?q=node/99 .

Lacc78 2008.11.08. 22:20:03

A Heroes első 4 részével játszottam, szerintem a 3. volt a legjobb. A King's Bounty anno kimaradt az életemből, lehet, hogy a Heroes-ok azért tetszettek annyira.

Dey, köszi hogy újraindítottad a blogot. Már azt hittem, végleg befejezted. Annyi minden van, amiről lehetne még írni (Last Ninja sorozat, Impossible Mission (csak az első!), Xenomorph, ilyesmik...).

sikitomi 2008.11.10. 12:01:11

Sajna nekem a King's bounty kimaradt, de asszom lesz belőle egy emuláció :) A HoMM pedig örök csúcs! A 3-at sosem szerettem, az 1 túl gagyinak hatott, viszont a 2 és a 4. Na az aztán valami! Mindkettő újságos teljes verzióban van meg, viszont a 4. pont 2 napja van meg így, most nyomatom mint állat :D Máramikor van időm és nem dolgozom vagy nejezek :D

zipi 2008.11.28. 22:15:59

hello
én anno h2vel kezdtem. emlékszem, hogy örültem amikor a demoval játszottunk már egy jó ideje, és anyám hazaérkezve a kezembe nyomta életem első számítógépes újságát 576kbyte, amiben benne volt a Heroes 2 leírás :) felejthetetlen volt az öröm.
utána találkoztam a king's bountyval. de egy olyan verzióval ami magyar volt! azóta is keresem ezt a változatot de sehol nem találom, a főellenségek nevei vicces nevekre voltak lecserélve. jópár évvel később megtaláltam az eredeti angol változatot interneten theunderdogs...
meglepődve tapasztaltam, hogy nem magyar
ha esetleg tud valami infót a magyar változatról azt megköszönném!