Címkék

Címkefelhő

Ajánlott oldalak

C64-games.info
Itt online játszhatsz a kedvencekkel, nem kell letölteni semmit ... :)
Oszt gyün ami gyün blog
Szellemi maszturbációk made by Banyapeat&spanjai

Hotdog

C64 RuL3z

Egy vén fanatikus emlékei és 21.századi élményei. Játékinfók, könyvajánlók, tippek-trükkök, érdekességek. És persze minden a C64 születéséről, tündökléséről, tündökléséről és tündökléséről ...

Friss topikok

  • twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Nagyon meghalt az oldal. (2012.03.18. 07:59) In Memoriam 1541 #2
  • Zz_: Jaj, ezt én is megkönnyeztem. 36 vagyok, én '88ban kezdtem c64-el. Sokat jártam az Eötvös utcai Cs... (2011.02.24. 19:06) Régi idők karácsonya
  • sese: Nagyon szép írás. A megszemélyesítéstől meg igazán könnyfakasztó. Lassan mi is megyünk a szekrényb... (2010.09.02. 00:29) In Memoriam 1541
  • vili/c64user: Tetszik a dolog! Igaz ugyan, hogy csak egy logó, de akkor is, mennyivel másabb érzés lehet egy ily... (2009.09.05. 13:17) Végre itt a Commodore Netbook!
  • viktor134: vettem hálókártyát, de tv hiányában nem tudom kipróbálni. :D (2009.07.13. 10:05) Hackeljünk és netezzünk c64-el!

DTV - a C64 újjászületése

2008.05.09. 16:20 | Dey | 4 komment

Címkék: játék érdekesség hardware dtv

Aki a 'Zinternet' zegzugos ösvényein át idetalált, az valószínűleg hallott már a 21. század (szerintem) legnagyobb csodájáról, a C64 DTV-ről. (DTV=Direct to TV)
Jómagam, mikor először láttam a kütyüt a MediaMarkt-ban, arra gondoltam, biztos valami gagyi másolat, beégetett eprommal, az új hardverra átkonvertált játékokkal, szóval tutira semmi köze egy IGAZI C64-hez, vagyis tök kamu a reklámplakát. Persze marketingtrükk, meg ilyenek, hogy vegyem meg a szarjukat. :)
Aztán 1 év múlva felhív haverom, hogy valami áruházban kolbászol éppen, és ki van rakva vagy jó 2 raklapnyi DTV, 3e Ft darabja, kell-e nekem is, mert ő biztosan vesz. Emberünk körbetelefonálta az ismerősöket, és végül 12 db-al jött haza.
Mikor kézbevettem a csodát, gondoltam már megkérdezem a Guglit, mi is ez a cucc, mit tud, szét lehet-e szedni, stb... Hát volt vagy fél óra míg össze tudtam kaparni a földről a leesett állam+újraindították a szívem, ugyanis a masina 99,9%-ban kompatibilis az eredeti géppel! (Talán nem véletlen, hogy a boltokba kerülése utáni első napon már 70.000 db fogyott belőle)


A kütyüt egy Jeri Ellsworth nevű csajszi (respect!) zsúfolta össze egyetlen chipbe. Az ő nevéhez fáűződik még a kevésbé elterjedt, de annál ötletesebb Commodore ONE nevű masina, amit nyugodt szívvel nevezhetünk egy felturbózott C64-nek. (Akinek erre felcsillant a szeme, keressen rá a neten, asszem 200$ körüli áron megrendelhető :P)
Mint ahogy írtam feljebb, a masina majdnem 100%-ban kompatibilis a jó öreggel, 30 beépített játékot tartalmaz, de hogy meglegyen a 21.századi életérzésünk, belepakoltak még egy pár extrát is.
Elsőre talán nevetségesnek tűnik, de van a gépben 2Mb (mondom MEGABYTE :))) flash, amire azt pakolunk, amit csak szeretnénk. Magyarul mindenki rámásolhatja a kedvenceit, aztán irány át a haverhoz :) Persze az akkori játékméreteket figyelembe véve, ez iszonyatos tárhely, de azért gondolom senkinek nem tart sokáig telenyomni a favorit gámékkal :)
Van itt még nekünk 320x240-es grafikus mód 256 (!) színnel, ez csak úgy grátisz jelleggel, szoftveresen át lehet kapcsolni, és örülhetünk. Valahol olvastam a neten, (most sajna nem találtam rá) hogy már léteznek ezt a 256 színt kihasználó játékok, én speciel valami repülős lövöldözősről néztem videót, de a címe már nincs a fejemben...
Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy a rákba rakjuk rá a saját progijainkat a masinára, mikor egy darab csatlakozó nincs rajta, csak az AV kábel, ami megy ugye a TV-be.
Ennél a pontnál éreztem azt, amit a legelső postomban hiányoltam a világból. Hogy mit is? Hát hogy FONTOS vagyok. Hogy nem csak a zsebemet akarják kifosztani mindenféle kamu szarokkal, hanem ADNAK is valamit a pénzemért.
Ugyanis a tervezők gondoltak ránk, egyszerű arcokra, és a C64 ÖSSZES portja megtalálható a kb 5x5cm-es nyákon. Annyi dolgunk van, hogy a megfelelő helyekre beforrasztjuk a csatlakozókat. Hát nem óriási?
Ráügyeskedhetjük a 2 joystick portot, és máris nyomhatjuk ketten a játékokat. Ha szerzünk csatlakozót, rádughatjuk a jó 1541-es lemezegységet is, úgyhogy mindenki rohanjon a padlásra megkeresni a régi cipősdobozokban porosodó lemezeit!
Természetesen beforrasztható egy PS2-es billentyűzetcsatlakozó is, úgyhogy ha kirángatjuk a pc-ből a billentyűzetet, máris van egy teljes értékű 64-ünk! El se hiszem...
Na persze nem kellet sok idő, míg a GEOS-t feltámasztották hamvaiból (már ha meghalt egyáltalán), úgyhogy teljesen visszakapjuk az igazi 80-as évek érzését.


Persze akinek nincs minderre igénye, az használhatja 'simán' is a gépet, van még benne meglepetés bőven. Egy apró trükkel megakadályozható, hogy bekapcsoláskor automatikusan elinduljon a menü, ahol a játékok közt választhatunk. Ekkor a jól ismert villogó kurzort kapjuk, és valamelyik gomb megnyomásával egy képernyő billentyűzet is előcsalható. Itt a joy húzgálásával és tűzgombbal tudunk 'gépelni' :)
(A trükk asszem annyi, hogy bekapcsoláskor jobra-balra kell rángatni a joyt. De persze most hirtelen erről se találok infót)
Valamilyen trükkel előcsalható a készítők digitalizált képe is, de ki tudja még mennyi nyalánkság lapul a joystick méretű csodában :)

Összegzésként nem is tudom mit írjak, hiszen órákig tudnék még örvendezni, ugrálni és kattogni a szerkezetre, úgyhogy csak annyit: MINDENKINEK KÖTELEZŐ DARAB!

Ja, igen. A szomorúbbik része a dolognak: kb egy hónapja végigjártam a MediaMArktot, Elektroworldöt, meg mittudomén, mondván, hogy nekem kell ilyen, mert az előzőt tönkrevágtam, de nem láttam sehol.

Ha valaki esetleg tudja, hol lehet beszerezni, az dobjon már egy kommentet, mert eddig akárkinek megmutattam, mindenki totál ráolvadt, hogy ilyet vesz ő is. Szóval sok arcot boldoggá tenne, aki felfedné a rejtélyt...

Itt még némi infó:
Új Commodore termékek
Egy kis DTV ámuldozás

A nagyobb műszaki érzékkel megáldott bátrabbaknak pedig:
DTV hacking Wiki

A kedvencem pedig egy elég részletes DTV hacking oldal
(Európában a 2-es verzió van/volt forgalomban)

A bejegyzés trackback címe:

https://c64rulez.blog.hu/api/trackback/id/tr75461196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jabba 2008.05.11. 18:20:29

Basszus, tavaly en is lattam ilyet 2.000 Ft-ert, de sajnos nem vettem :(

Dey: szeretnek irni neked, de hiaba lepek be ebbe az IndaPass-os sz@rsagba, semmi se tortenik. Szoval rakjal ki a fooldalra egy e-mail cimet, hogy fel tudjuk venni veled a kapcsolatot. Lenne ui. nehany otletem az oldallal kapcsolatban.

Dey · http://c64rulez.blog.hu 2008.05.12. 18:46:37

oks, jobbra fent ott a cím.

Tojgli 2008.05.13. 14:17:09

Anno én is néztem valamelyik mediaworldfukarmindenitben, nagyon tetszett a dolog, de nem gondoltam volna, hogy ennyi mindent tud... sajnos a beégetett játékokat nem ismertem annyira (azt hittem én is, h valami emulator az egész), hiányoltam amiket én ismertem, így nem vettem meg még "ennyiért" sem!

A nyákforrasztgatáshoz meg nib vagyok... így csak somolygok az egészen és nosztalgiázok egyet :D

sikitomi 2008.11.04. 20:00:01

ááááááááááááááá basszus -.-' és anno én is láttam, de kamunak hittem az átverések világában az egészet és tessék... na most így jártam, kereshetem majd az eBay-en! :@
süti beállítások módosítása